Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 28 februari 2021

Dags att så...

... även om snötäcket är minst en halvmeter över hela gräsmattan och på många ställen närmare metern.
Men jag har nog sett på insta att många plockat fram de små sålådorna och varsamt placerat frön och täckt över, hittat en lämplig plats på fönsterbrädet och plockat undan annat. Nu ska det grönska!

Jag har fullt upp med att mocka snö. Än. Så jag har inte haft en tanke på frön.
Klematisfrön har jag nånstans liggande, om de inte möglat, eller frusit bort.
Skulle kunna vara intressant att se hur de ser ut när de börjar gro.

Sen har jag grankottar.
Inte vilka grankottar som helst, utan av en värmlandsgran.
Jag märkte när jag hanterade grankvistarna från modergranen att den var kraftigare byggd än våra vanliga granar.
Undrar om det skulle gå att så en liten häck nånstans.
Alltså så många plantor och sen få planterat till ett vindskydd nånstans.
Jag är inte intresserad av stora 20 meters granar, men om det skulle gå att ansa granplantorna vartefter så de skulle hållas på en lämplig höjd och bilda just ett skyddande buskage nånstans. Är det möjligt? Kan man ansa vad som helst till häck?

Frågorna är många, pandemin är tråkig, men att planera går alltid, tänka framåt, och samtidigt njuta av nutiden, det vi faktiskt har.
Vara tacksam för det som fungerar. Att telefonladdningen räckte, att bilen startade, att plogbilen hade kört, att grusbilen hade hunnit just innan jag skulle till arbetet, att solen värmde så skönt vid stugknuten, att bilen inte stod parkerad under takkanten när snömassorna rasade ner från taket, att ... Ja, vad kommer du att tänka på som är positivt?

Ha det gott i vårstarten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar