Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 23 oktober 2016

Det här är en seriestrip från Ramstedt Comics (finns på fb). En serie som finns med i en finlandssvensk veckotidning, Kuriren, som jag prenumererar på. Den är ofta makaber, ibland som man tycker det går till överdrift och ibland bara helt enkelt sjukt rolig.

Här är författarna och serien presenterad, delvis i serieform, förstås :). På deras fb-sida finns tydligen massor av stripar att läsa! :)

Den här senaste är ju mittiprick.
Tänkte jag på senast jag "åt ute". Inte konstigt att maten hinner bli kall när man ska plåta den i alla vinklar, inklusive drycken, och lägga upp bilden på alla möjliga fb, snap, whats och twitt och jag vet inte vad... Man hinner ju inte äta!

Det är sen en annan sak att jag ofta tänkt hur kul det skulle vara med minibloggande, eller vad man ska kalla det, att ta en bild mitt i vardagen, whatever, och skriva en kort text.
För ofta ser jag potentiella foton i vardagen, och har texten klar i mitt huvud, men eftersom jag inte har en "miniblogg" så blir det inte av. För ofta så glömmer man bort det sen. Eller glömmer den där egentligen twisten på texten som skulle ha blivit sååå snärtig om man bara fått publicera den genast...

Ja, ja, så länge man har idéer så mår man kanske rätt så bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar