Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 7 januari 2016


Paketera julklapp är nåt som hör till fjolåret redan :).
Men tyckte den här bilden på nåt sätt är lite rolig och "alltid-aktuell" ändå.
Paket slår man ju in andra gånger också än till julen.
Och då är det bra om nån kan "hålla på" så knuten blir bra.
Men den som binder ska inte binda fast fingret, utan försöka få bandet under, fast fingret håller hårt på.
"Håll på" här så jag kan binda...
Och är då "påhållaren" rädd för sitt finger och släpper för fort, så får man börja om, eftersom bandet då troligen hinner "slita sig" och bli för löst.

Det här är absolut inget viktigt att skriva om.
Och vad det har med mitthobbyrum att göra vet jag inte.
Men papper och band och hand-arbete har alltid plats i mitthobbyrum :)!

2 kommentarer:

  1. Absolut viktigt att skriva om! Det är ju sånt man glömmer bort om man inte gör det. En naturlig del då man "arbeitar i lag". :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om det är stora paket är det ju bra att man har medhjälpare. Om paketet är litet behöver man nog också "hålla på", men då brukar jag spreta med fingrarna så jag kan hålla på själv medan jag binder :). Skojigt vad man kan skriva mycket om en liten bagatell :)!

      Radera