Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 27 december 2015

En triumfbåge i köket...
Ett av årets nya julpynt.
Av de gamla var det just inga som kom fram ur julpyntslådan.
Jag hann inte så långt i julstöket innan det redan blev julgrötskok och lutfisk på tallriken.
Och då glömde jag helt bort att det brukar finnas fullt med tomtar, stjärnor, glitter och alltmöjligt runt om i huset, på dörrar och fönster och överallt...
På juldagen slog det mig att inget plockats fram.
Men vinter/julgardinerna, vinter/julmattorna och den extremt vackra julgranen räckte till...
Det blev jul i huset.
Och själv gick jag omkring i en extremt julröd reatröja.
Kände mig helt tomtig.
Och ännu mer julstämning blev det av all julgodis i olika former som familjens yngsta hade fixat.
Mums.

Triumfbågen är alltså apelsinskal som fått form av pepparkaksformarna och hela nejlikor instoppade här och där. Vi brukar ha en apelsin fullprickad med nejlikor hängandes nånstans i köket. För juldoftens skull. Men nu blev det den här formen i stället, och bra så, för då kunde man äta upp själva innehållet! :)

Nu får man ställa in sig på ett par jobbdagar innan nästa helg.
Blir väl nog bra det också.
Jobbdagarna alltså.
Det finns ju lite kvar av julgodiset ännu, så kanske jag lyckas fiffla med mig lite till jobbet också.
Det piggar alltid upp :)!

God fortsättning på midvintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar