Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 8 maj 2019

Flyf flyg flyg flygresor är inget för mig... men nog för himmelsgeten!

... och det här har inget med flygskam att göra. Det är tryckändringen som jag inte gillar...
... och som kan påverka kroppen och knoppen.

Men när jag häromkvällen lyfte ut våra katter för natten (ja, nu när det ändå är mest på plus hela tiden känns det betydligt bättre att "slänga ut" katterna till natten, än i vintras när det var minus 20 grader och jag hur som helst "slängde ut" dem till natten, de har många uthus med olika krypin i att krypa in i för att klara kölden, men ändå har det ibland känts så hemskt... men eftersom jag inte har nån sandlåda åt dem här inne så får det bli så, och de är vana med det - huh, lång parentes, men jag tyckte det behövde förklaras) ... när jag öppnade dörren alltså och väntade att katterna skulle få med sig alla tassar och svansar utan att klämmas, så just när jag skulle stänga dörren hörde jag nåt som gjorde mig glad.

Nej, det var inte morkullan än. Och dessutom brukar den höras kring nio på kvällen. Sen när den kommer.

Nu var klockan midnatt, och precis runt hörnet hördes himmelsgeten bräka.
Jag stod där med öppen ytterdörr, katterna vädrade mot skogen och undrade om det fanns nåt farligt där, sen sprang de iväg åt varsitt håll, var och en hade sitt eget ställe där de höll till om natten, fast innan dess måste de kolla vissa ställen och lukter och spår, för att sen kunna slå sig till ro.
Jag stod kvar och lyssnade medan enkelbeckasinens vingar gjorde det speciella ljudet, än starkare, än svagare, men gång på gång. Inte visste jag att de var i farten mitt i natten...

Nåja, det om det.
Det blir väl fler fågelobservationer allt eftersom :).
Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar