Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 12 juli 2018

Spara vatten del 4 och sommarblomster...

... kommer nu som en fortsättning på del 1 och 2 och 3 som jag skrev om här (klick).
Det är somrigt värre runtom i markerna.
Speciellt om man inte klippt gräset där det borde klippas.
Det kom ju regn och det blev grönt, gräsmattan växte igen och handyclipen kom fram ur uthuset igen.
 
Men nu är det igen så varmt. Så stekande sol att allt bränns om man inte vattnar varje dag.
Och jag måste säga att det åter känns så fel att tappa litervis med rent vatten ur kranen "bara för att" vattna lite blommor.
Så hinken kom fram igen.
Placerad bredvid diskhon i köket.
Och den fylls flera gånger om dan.
Med "spillvatten" från när man tvättar händer, sköljer bestick mellan användningarna osv osv.
 
Men morotslandet och tomatplantorna får nog antingen regnvatten eller kranvatten.
Där kan jag inte använda diskvattnet... tycker jag...
 
Men nåja, jag hade inget annat ärende :).
Hinken på plats, vattnet samlas in, återanvänds...
 
Ha det gott i sommarvärmen, och kom ihåg att dricka!
... vatten... rent vatten...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar