Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 21 juli 2018

Så liten och så vacker spetsmössa...

... fast jag föreslog först stjärnull när jag skulle skriva namnet på blomman,
men jag visste ju att det var fel, men kom inte på det rätta. Jag försökte googla på bilden men det klarade jag tydligen inte av för fick inte ett enda förslag på spetsmössa. Men sen tog jag närmsta trädgårdshandel som också finns på nätet och så gick jag igenom alla förslag de hade där. Förs på sista sidan såg jag Spetsmössa och fast det inte fanns nån bild så mindes jag att det var rätt blomma. Spetsmössa och Stjärnull är väl rätt lika ändå ;)!

Hur som helst en liten rackare som jag köpte för några år sen och planterade på  måfå och glömde bort och trodde att den inte längre fanns där bredvid den nya höstastern... Tur att jag inte drog bort de där bladen som såg lite udda ut och som kom precis där jag hade märkt ut "här har jag planterat en köpisblomma" :).

Nu blommar den för första gången sen den blev planterad.
Jag vågar nästan tro att jag ska få sen den nästa sommar också :).
Eller så är det bara som med många andra perenner i år, de kommer upp och visar sina vackra blommor mest för att det var deras sorts sommarväder i år...

Den här har ju varit hela tiden i halvmörker och lite fuktigt har det nog varit där mellan stjärnflockan och höstastern som jag visst köpte samma år och som jag - surprise surprise - kommit ihåg att vattna ens nån gång emellanåt och också plockat bort lite ogräs runtom så de inte kvävts helt.

Hur som helst.
Den här är nu knappa 20 cm hög, syns knappt för den oinvigde :), men oj va jag är glad åt den.
Spetsmössan i det gröna...

Små saker att glädjas över är bra. Tror jag.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar