Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 20 oktober 2016

Tomtepotatis!!! Det är ju snart lillajul! ... eller inte...
Jag är inte den som börjar sjunga julsånger i oktober, inte ens i november :).
Men jag tyckte det här blev en så söt tomte! En vanlig potatis och så spetsen av en söt spetspaprika, som ju en av mina favoriter när det gäller grönsaker.

För övrigt tycker jag om när mattallriken har färg, alltså inte själva porslinet egentligen (det ska helst vara mest vitt) men maten, om jag så bara sätter dit en liten klick lingonsylt, eller några rödbetsskivor... morötter är friska och fräscha i färgen också - nästan så man blir glad.

Ja, jag är egentligen glad i mat, enkel sådan.
Det ska synas vad som finns på tallriken.

Förresten, på tal om vitt porslin, tänk om jag skulle måla mattallrikar med maten färdigt på, eller åtminstone grönsaker, gurkskivor, morotspinnar och någon körsbärstomat eller så, eventuellt några lökringar... Hur skulle det kännas att äta ur en sån tallrik?

Men tänk om man äter söta plättar då, tar de åt sig smaken av de målade grönsakerna? I så fall måste man ha skilda tallrikar för söta rätter och skilda för salta...

Nu fick jag åtminstone nåt att fundera på ifall porslinskursen startar igen efter nyår.

Borde i såfall blanda mycket olja i färgerna när jag målar, för jag tror ytan blir lite blankare då, och inte sådär otrevligt raspig att skrapa i med gaffel och kniv...

Hur som helst, det finns alltid nån ny idé att fundera på, trots att man har flera påbörjade som borde bli klara...
Ha det gott i höstrusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar