Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 17 oktober 2016

Det har figurerat då och då på fb bilder på "gamla" saker och fenomen och så har det gällt att gilla det om man vet vad det är fråga om, eller om man minns hur man använde saken ifråga.
 
Ett av de här fenomenen var bilden på en penna och ett kassettband, och så skulle man gilla om man visste hur de hörde ihop.
Ingen konst alls. Man har väl varit med när kassettband "tållat" sig i en gammal bandspelare, eller i bilens spelare, och sedan varit tvungen att reda ut musikkällan... :).
 
Här på bilden finns det nåt som har med saken att göra också. Men i virkad form.
 
Om kassetten hade varit av normal längd så hade dockan säkert fått en hel långklänning av bandet, och skor och väska och jacka och jag vet inte vad, kanske en liten hund också i koppel bredvid.
 
Men nu var det bara ett reklamkassettband från Readers Digest eller vad det hette... så det var väldigt kort, men tillräckligt för att få en brättad hatt med rött band av den sista biten som det inte gick att banda in ljud på.
 
Det är ett antal år sen jag gjorde den här, men det spelar ingen roll, när jag ser bilden är det ändå lite terapistänk över det. Som det ju ska vara när det gäller handarbete och sånt...
 
Gilla om ni känner igen... äh, jag skämtar bara... Ha det gott, så hörs vi igen i andra tankar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar