Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 31 januari 2016

(bild från google)
 
Sparkstöttingen var aktuell idag när vägen in till byn hade blivit väldigt hal och grusbilen ännu inte hunnit komma förbi.
Jag hade först tänkt mig en annan väg, mot skogen till, när man ju bor vid en korsning och har möjlighet att välja mellan fyra väderstreck. Men när jag kom ut till korsningen märkte jag att två vägar inklusive korsningen var grusad så där "grusades mina planer" :).

Men det jag kom på var att det kanske kunde vara ett bra sätt att träna höfterna! Man står ju rätt stadigt och har möjlighet att koncentrera sig på att röra sig jämnt och lugnt. Dessutom kan man träna båda benen turvist, även om det nog visade sig lite knepigt, det tycks märkas att man är högerhänt, eller vad det beror på att det är lättare att stå på vänster ben och sparka med höger.

Jag koncentrerade mig på turvis träning. Dessutom fick jag verkligen hålla tungan rätt i mun för att hålla balansen när jag sparkade med andra benet. Saken blev inte bättre av att sparken är av modell äldre, håller på att gå upp i limningarna och har en tendens att "dra snett".

Men ska väl tro att träningen gjorde gott...
Det kan ju faktiskt vara enda gången i år som det går att sparka flera kilometer utan något "hinder" på vägen. Det brukar förstöras rätt snabbt sen när det blir lite starkare vårsol och grusandet kommer igång, dessutom är nog inte isen så tjock på vägen heller, även om den nu var väldigt bra att åka på.

2 kommentarer:

  1. Jag försökte mig också på en sparktur. Jag hann inte innan de sandade, men jag tyckte de hade sandat väldigt sparsamt och bara mitt på vägen, så jag tänkte försöka, men som vanligt så hittar nog sparken varenda sandkorn, så jag fick vända om. Att promenera vågade jag mig inte på, så mycket sand var det inte. Men åtminstone vackert väder. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, medarna hittar varje sandkorn som finns och fötterna hittar alla mellanrum som finns mellan sandkornen...

      Radera