Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 8 juli 2015

Stenparti - akvarellmålning - nä, bara en mobilbild som zoomats in så mycket att det ser ut som akvarellmålning, eller som en tavla av Monet (hade ju visst en teknik med en massa olikfärgade prickar som ändå bildade en helhet när man såg det på håll).

Men jag gillar stenpartiet just nu. Det som inte syns på den suddiga bilden är de ljusrosa fjädernejlikorna till höger på båda sidorna om de gula fetknopparna. Och i mitten har inte den rosa lågväxande nävan riktigt helt slagit ut än, men knopparna lyser redan.

Det syns inte heller på bilden att den bruna fläcken nedanom fetknopparna är en början på en myrstack. Av någon anledning trivs myrorna med fjädernejlikorna. Undrar hur man ska göra då... Men så länge som blommorna ändå mår någorlunda så stör inte lite myror mig. Annat än senare i sommar när jag börjar gå runt stenpartiets bortre ände och söka efter mogna skogssmultron som jag planterat där... Då får jag stå och stampa medan jag plockar så jag inte får myror i brallan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar