Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 5 december 2020

Tomma kuvert i olika gråa nyanser...

... har samlats i min skrivbordslåda, den längst ner, på jobbet.

Det är speciellt från ett visst företag som fakturorna kommer i kuvert med en mörkare grå nyans på insidan. Dem ska jag kombinera med vanliga fakturakuvert som har en ljusare nyans. Och så ska jag göra en hel bukett rosor, av fakturakuvertpapper... Ska jag, när jag hinner, om jag lyckas, sen...

Planen har funnits där ett antal år. Det återstår att se om det blir en rosbukett i gråa nyanser. Om inte förr så när jag städar ur lådorna inför pensionering eller annat överlämnande av arbetsuppgifterna till annan person :).

Jag planerar ingen pensionering. Men den kommer väl emot hur som helst. Småningom.

Det kan ju också hända att jag inte täcks ha nedre lådan full med tomma använda kuvert heller, ifall nån skulle råka öppna lådan... Lite som de där korrigeringstapen jag har samlat på. Fast de tog jag hem nog, tror jag... hmm... vart har jag lagt dem då? Nu skulle det ju passa att virka nåt av dem...

Heh. Inte lätt när man har huvudet fullt av idéer och hinner bara en bråkdel...

Idag har jag i alla fall... julstädat? nänä... sandpapprat små träbitar av varierande form som ska bli en överraskning till katterna... Heh. Det är lite som under studietiden, vad som helst är roligare förutom det man egentligen borde. I verkstaden där ute blev det nästan lite julgubbens-verkstad-feelis ett tag...

Nä, nu måste jag väl ta en kvällsbit och knyta ihop dagen så man orkar med annat i morgon då... Ha det så gott det går i dessa förunderliga tider!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar