Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 24 maj 2018

Ännu ett tröjmönster från naturen...

... om man ritar in en tröja nånstans mitt på bilden, går till garnaffären man trivs i, och handlar de rätta färgerna, sen börjar man skapa...

Såg ett inlägg på fb från en garnaffär i "närheten" ( =ca 35 km bort) med en tröjstickning i de mest olika färgerna blandade i olika breda ränder och väldigt brokigt på ett sätt, men egentligen tror jag det kunde vara en detalj direkt ur naturen om man lite tänker efter.

Som min pappa sa när han såg en fin solnedgång: "om man skulle måla så där färggrant skulle folk säga att sånt där finns inte, så där ser inte en solnedgång ut".

Och så är det.
Naturen är förunderlig.
Vacker för det mesta.

En tröja alltså. med vassruggar och gräs och vattenspeglingar...

Nä, det är inte inplanerat alls.
Det är inte mycket inplanerat just nu.
Annat än att på nåt sätt gå vidare.
Vardagen stannade upp lite väl häftigt för nån vecka sen, därför har det också varit tyst här.
Få se om det kommer mera text småningom i alla fall.
Om jag tycker jag hinner.
Det är så mycket annat.

Hästar måste jag hinna med, den terapin klarar jag mig inte utan just nu.
Och arbete förstås, i någon mån.
Sticksömmarna och virksömmarna får nog vänta ett tag nu.
Det är för vackert där ute.
Och ogräset växer.
Och mitt i mitt favorithörns gräsmatta blommar två fina bellisar, tusenskönor, som fröat sig själv dit mitt på. Då kan jag ju inte klippa där förstås! Det får bli att rensa lite försiktigt runtom...

Ha det gott, hörni, så hörs vi igen nån gång! Njut av sommaren, om ni kan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar