Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 7 mars 2016

Strumpbyxor blir nåt annat... alltså...

Som fortsättning på förra inlägget.
Så långt har jag kommit. Strumpbyxorna har ju lite olika nyanser/färger och vill man kan man förstås klippa två olikfärgade och varva de olika färgerna så "garnet" blir spräckligt, lite som novitas färdigt randade garn... Skulle kanske blivit intressantare resultat, men nu gjorde jag så här. En byxa i taget...

Ojämnheterna är dels de små sömmarna som kommit av byxdelen av strumbyxan, de kunde jag inte trolla bort. Och dels har jag stickat nåt varv en rät en avig för att det hela inte ska rulla sig som det ju lätt blir om man har en rät och en avig sida.

Hade ju tänkt fota det hela med en katt inuti, eftersom jag fantiserade att det blir en kattkorg.
Men dels har jag den ju inte färdig, bara en kant. Och dels så verkar våra katter vara för stora för den här korgen (vadå, övergödda??). Någon fin inredningsdetalj blir det här inte. Man vill kanske inte ha strumpbyxor på bordet... :). Skämt åsido... men kanske det skulle gå att sticka en matta? till toaletten? Nja, jag vet inte...

En korg för diverse stilleben på kallfarstubordet skulle gå.
Fylla den med stenar och nån blomkruka till sommaren... kanske...
Som jag skrev i förra inlägget: om det blir bra kanske jag fotar och lägger upp en skrytbild på bloggen, men mera troligt är att jag låtsas glömma bort det...
Jag har i alla fall fått använda hjärncellerna på nåt annat än det vardagliga och fått terapi och ... kanske jumppat händerna... märkte att det där stickandet var rätt jobbigt... ovant med stå kraftigt "garn".

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar