Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 13 maj 2014

 
Hittade tre små penséplantor idag, när jag rensade en liten ruta där jag planterade vildsmultron ifjol höstas. Jag blev så glad att se de små kännspaka bladen. Måste bara plocka upp dem och plantera dem i varsin liten kruka i lilla växthuset, så de får bli stora och fina :). Sånt trivs jag med just den här tiden på året, när andra rensar rejält i bänkarna, slänger allt extra och gör rum för stora fina plantor. Då vill jag plocka upp en liten förirrad blomunge och ge den en chans att visa hur den ser ut när den blir stor :).
Nåja, det om det, bilden är i alla fall från google. Mina plantor hade bara en antydning till knopp ännu...
Våren jobbar för fullt.

2 kommentarer:

  1. Det är trevligt med de där överraskningsblommorna som kan komma i gräsmattan lite var som helst. Fast jag plockar inte upp någon utan njuter av dem där de växer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det skulle jag kanske också helst göra, men sen mitt i allt kommer en gräsklippare och då är det klippt...
      Sen är det ju så också att just de "penséplantor" jag plockade upp troligen är vanlig åkerviol, de har ju likadana blad... En av dem slog ut en blomma och, ja... jag vet ju inte om jag ids plantera dem i nån blombänk, de kanske får en plats längst bort i mitt favorithörn, den del som jag ännu inte "odlat upp", jag drar upp några brännässlor i stället!
      Men en liten gul pensé såg jag just i gräsmattan, så den ska jag... kanske... :).

      Radera