Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 9 november 2017

Bälteshyskor...

... måste jag googla på om det var rätt ord eller om det hette nåt annat.
Svårt med såna där ord som man använder sällan, men som bara finns där.
Eller som märks om de saknas. Som i det här fallet.

Det var så att jag hade hittat billiga jeans-jeggings eller vad de nu kan heta.
Ingen dragkedja, eller nu luras jag.
Det fanns dragkedja på sidan, men jag konstaterade att byxorna var så töjbara som nu jeggings-leggings kan vara så jag slutade använda dragkedjan eftersom den dessutom var jobbig att öppna då den fanns på ett så udda ställe.
Hur som helst.

Byxorna var det inget fel på.
Men som många nutidens modeller så är det väl tänkt att de ska sitta så tajt att man inte behöver bälte.
Det i sin tur beror ju på då hurudan form man har på kroppen.
Visst var de tajta, men sen var de väldigt lösa i midjan, hög midja dessutom, och som det ju lätt blir när man t.ex. sitter i bilen och kör så när man stiger ur märker man att byxorna hasat sig ner en aning. Obekvämt till max.
Jag har ju sett på folk som stiger ur bilen och fixar till sig innan de stänger bildörren och går ut på stan, ytterligare en "internationell kvinnorörelse" :).
Men det här gillar inte jag.
Och för att göra en lång historia kort...

... ni vet de där upphängningsbanden som ofta finns på blusar och tröjor man köper som ska hjälpa till att hålla tröjan på klädhängaren även när kunderna bläddrar febrilt mellan hyllorna.
De banden brukar jag klippa bort för det mesta.
För de har ju en tendens att synas sen när man har på sig plagget.

Oftast är de här banden av sidenartat material.
Fint och sött.
Dem har jag nån gång använt för att piffa upp ett presentpaket med en rosett. Alldeles perfekt!

Men jag råkade köpa en mer robust "eko"-tröja, som hade band av annan sort, lite stadigare.
De här banden var alldeles perfekt, och räckte precis, till att fixa bälteshyskor till mina jeggings.
Snygga dessutom. Gör inget fast de syns :).

Det var allt för idag :).
Hoppas ni får en bra fortsättning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar