Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 23 november 2014

Kaffe Fassett är ju en färgstark person, med grått hår :) numera. Har absolut inget med den här bilden att göra !! :D!

Kom att tänka på honom härom dagen när jag försökte pussla ihop en del restgarner och loppisgarnnystan till nåt som kunde bli nåt helt och lite större än en pannlapp... Han blandar ju friskt både färger och tjocklekar och former. Ingen ordning alls. Förrän tröjan är klar. Då ser man plötsligt en fin helhet. Om man inte ser på baksidan... för jag läste för länge, länge sen att han inte är nån hejare på att fästa trådarna ordentligt när han plockar in garnstumpar i sina stickningar. Å andra sidan har han väl nån som jobbar åt sig och sköter den tråkiga biten vid behov. Men han inspirerar helt klart, googla på hans namn och kolla in de bilder ni får fram! :) Jag brukar bli glad...

För mig härom dagen då så sökte jag mera garn till magtröjevästen alltså. Hade redan börjat sticka på en ärm med ett garn, men var inte nöjd, så jag dök ner i garn-lagret på nytt och voilá hittade ett loppisnystan som jag aldrig trott jag skulle få användning för, men det var antagligen så billigt att jag inte kunde låta bli att köpa... Färgen var exakt en lite mörkare nyans av själva västen, så det torde passa. Återstår att få den klar... Men eftersom jag hade bara ett nystan och västen borde få två lika långa ärmar så började jag med att dela nystanet, vilket var lite knepigare den här gången (har gjort det så många gånger med mina restgarnnystan) eftersom garnet hade en blandning av mohair och var rätt lurvigt och knutade sig väldigt lätt, men nu har jag två lika stora nystan! Bara att sticka!

2 kommentarer:

  1. Googlade och kollade bilderna och oj! Påminde mig om drömmarna jag drömde då jag hade tagit den starka medusinen på sjukhuset. ;)
    Men jo, visst finns det möjligheter....

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Jag måste läsa vad jag skrivit för att få reda på vad du googlat och vad du hallucinerat om :)... Jo, färgkombinationerna i hans verk är inte alltid de mest logiska, men vissa är helt underbara, och han låter väl bara fantasin flöda... En annan vågar inte, jante-lagen...

      Radera