Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 10 februari 2016

Bildresultat för tidning tara
Jag har besiktat bilen idag. (Inte jag alltså, besiktningskontoret.)
Och fick sitta och vänta rätt så länge.
Så jag har bildat mig. Läst en tidning jag inte visste fanns. :)
Och när jag nu slår upp i google så ser jag att tidningen är "Sveriges största 40+tidning", vad det nu sen ska betyda...
 
Vet nu inte om det var så mycket av speciellt intresse. Mode, makeup, inredning osv som det nu brukar vara. Men en del intervjuer då med kända 50-åringar, som t.ex. hon som spelar mamman i Chocolate, hon som gör all choklad. Och några andra. Inget fel på tidningen. Korta texter, fina bilder, mycket småplock, rätt bra layout, så jo, fin tidning, om man tar sig tid att läsa. Jag ögnade igenom den medan jag med ett öra lyssnade på vad som hände runtom mig...
 
Såg några punkter angående trädgården, som jag läste, och fotade texten på skoj för att minnas vad som stod (inte bilden ovan, den är från google).
 
"Rensa med eftertanke... "
Sånt som sått sig själv i trädgården, antingen i rabatterna eller utanför, ska man inte bara riva upp och slänga. De plantorna trivs i din trädgård, hade aldrig sått sig själva annars, så dem ska du ta tillvara, kanske fylla ut den rabatt där moderplantan finns, eller göra en ny rabatt nån annanstans.
"Det blir billigare att ta vara på än att bara köpa nytt."
Det är ju klart: i stället för att köpa nya plantor som är uppdrivna nån annanstans och kanske inte alls tycker om att bli planterade i din trädgård, kan du dra nytta av de som redan fötts i din trädgård :)!
"Det är miljövänligt, närodlat."
:D! Visst!
 
Och så slutklämmen så högtidlig:
"Ett möte med ett frö som grott
gör livet i trädgården till något stort."
 
Detta alltså från Tara, en svensk 40+tidning, kanske från fjolåret, minns inte om jag ens kollade datumet...
 
Ganska trevlig text i alla fall... och när jag just var ute och gav kaninen kvällshö så städade jag lite där runtom (ni vet: det som göms i snö kommer upp i tö - hu, vilka mängder kaninbajs...) och bar bort det till komposten, där jag också krafsade ihop lite så det skulle se trevligare ut, och jag kom på mig med att få en första minisläng av vårfeelis...
 
Ännu om texten i tidningen, att ta tillvara små plantor...
... det är ju det jag gillar och sysselsätter mig med ibland på våren/försommaren... hittar de små plantorna på de mest besynnerliga ställen, planterar dem först i en kruka som jag placerar nånstans i trädgården för att se vad det blir... och ibland blir det ett väldigt fint - ogräs :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar