Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 24 juli 2018

Nytt tröjmönster i sommarnatten...

... alltså föreställ er garn i de här matta färgerna och så börjar man sticka...

Om man hade tillräckligt med tid. Och förmågan att sticka klart det man börjar med. Och naturligtvis behöver man också kunna sticka så det går att använda sen, jag menar en modell som har lagom långa ärmar, inte för kort, inte löst stickat så det förstörs i första tvätten osv osv.

Nu har jag inget av det där.
Men fantisera kan man.
Det är gratis.
Och fast det inte kostar nåt kan det rentav ha terapeutisk effekt :).

När jag blir stor (läs 80 år, bara drygt tjugo kvar då) ska jag sticka den där tröjan jag så länge fantiserat om.

Eller så inte.
Ha en bra dag hursomhelst! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar