Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 10 maj 2018

Kaffe i hästväg...

... skulle det här kunna kallas.
Eller ska vi ta en gissningstävling vad det föreställer?
Jovisst, det syns att det är en häst och eventuellt gissar man sig till kaffe, alternativt te.
Men hur var och när?

Det är en lite skvätt kaffe i botten på kaffekannan som står på bordet på en hemmasydd pannlapp med hästmotiv i mitten.

På tal om kaffe...
Häromdagen, när jag gick i en supermarket jag inte så ofta går till, stod det en ung dam vid ett bord och gjorde reklam för pulverkaffe. Nu minns jag faktiskt inte vad det hette, men kanske det där vanligaste som fanns också när jag var liten, det som börjar på N. Men jag vet inte, och det här är inte ett sponsorerat inlägg :).

Hur som helst, hon förevisade de små glasburkarna med tre olika smaker/styrka på kaffet och jag konstaterade att nej, jag är egentligen ingen pulverkaffedrickare. Men hon gav två små, pyttesmå, pappersförpackningar där det rymdes ca två matskedar pulverkaffe i vardera. Att provsmaka där hemma.

Så nu har jag gjort det.
Först såg det inte så gott ut, skummade när jag hällde hett vatten över.
Men så lade jag mjölk som jag brukar och rörde om. Och efter en stund såg det nog helt normalt ut.
Smaken var inte heller fy skam, även om det inte riktigt var som hemkokt kaffe :).

Nåja, jag har googlat nu och läst det jag minns att jag läst förut, att pulverkaffe inte är så hälsosamt att dricka mycket av. Det finns mer "främmande" ämnen kvar i det när det inte runnit genom ett filter. Men behändigt är det förstås i vissa lägen.

Det blir nog inget köp för min del i alla fall.
Så mycket tid ska jag väl ändå hinna lägga på kaffelagandet att jag hinner brygga på vanligt sätt :).

Det här inlägget har inget vettigt innehåll.
Undrar om mitt huvud har det? :)
Det har varit varmt idag, över 20 plusgrader för första gången i vår.
Man känner sig lite dåsig... kanske en kaffekopp... nä, jag bara skämtade...

Hoppas ni får ett bra avslut på veckan!
Simma lugnt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar