Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 9 november 2019

Sommarfestens rosor i gammal syltburk...

... tycker jag passar riktigt bra.

Fast de här har antagligen fått lite för mycket sol i något skede så de har bleknat lite för mycket.
Eller så var de champagnefärgade från början, det minns jag ju faktiskt inte...

Ett enkelt sätt i alla fall att spara lite sommar på burk.
Men de måste ju vara helt torra då.
Alternativt så gör man som jag, knycklar ihop ett presentfolieplast att "proppa igen" öppningen med, i stället för att använda lock, så slipper inte dammet in men nog fukten ut.

Jag gjorde så ifjol somras också, när det fanns mycket blommor av alla slag i huset.
Då fanns det mycket annat än rosor, t.ex. små nejlikor, och så blålila små blommor som var väldigt tacksamma att torka så här. Rosor är ju oftast röda eller vita och gula, men de där blåa blommorna höll faktiskt färgen också rätt bra fast de torkade så de gav en fin motvikt till allt det "rosfärgade".

Billigt roligt.
Vackert att se på och minnas.
Om man var riktigt inspirerad så skulle man försöka sig på att teckna en blyertsskiss av en torkad ros eller nåt... Kunde vara riktigt bra terapi...

Kanske det kanske!
Vad hittar du att rita en blyertsskiss av?
Ett fruktfat (klassiskt stilleben) eller en kattass med spretiga klor? :)

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar