Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 7 november 2019

Kvicksilvret sjunker på den digitala mätaren...

... på väggen... kan man säga så? :)

Ännu en sak som "nutidens ungdom" knappt vet något om.
Att kvicksilvret kryper ner under nollstrecket, de röda siffrorna gäller inte mer, de blåa tar över...

Eller så har de kanske ändå lärt sig i skolans fysik/kemi hur det fungerar, vad vet jag?

Minus där ute alltså. För en stund sen till och med minus 12 grader.
Det knäpper i knutarna då det är första gången sen sommarens värme som husknutarna får känna på kylan.

Jag har inte ännu börjat syssla med det som jag så ofta gjorde i vintras, tog en timme "på vedbacken" och sågade de rätt tunna björkslanorna till lagom långa pinnar till spisen.
Det finns ännu i vedtraven färdigt sågade pinnar.

Sen så var det nån som sa, när de skulle låna fogsvansen för att såga av bräder i somras, att den fogsvansen inte längre duger till mycket. Jag borde investera i en ny för att ha lättare att såga sen.
Vadå? Jag har trott att jag är svag och har dålig teknik när det känts så jobbigt att såga...
Måste kanske ta mig till en affär som säljer sånt och se vad slags fogsvans det finns nuförtiden.
Har på känn att den jag har använt nog har rätt många år på nacken...

Kanske man kan säga att vintersäsongen har börjat då...
Jag lyfte faktiskt in trädgårdsmöblerna i uthuset idag, och sopade bort lite snö som trasat över dem. Fåse hur snabbt de ska fram sen igen till våren...

Men nu tar vi november och adventstid först, så ser vi sen...
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar