Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 5 november 2019

Konstsnö eller konstig snö...

... men det är nog på riktigt.
Det börjar väl nog bli vinter när det är minus 10 grader fast nattens timmar inte ens börjat än...

Det är ju först mot morgonnatten som den verkliga kölden brukar visa sig.

Sen var det en granne som frågade om jag är redo för 12 cm snö inkommande veckoslut?
Ojdå, det har ju faktiskt inte synts på de väderrapporter jag kollat på, men okej, plogpinnarna är på plats neråt vägen, och jag tror inte jag har många trädgårdsredskap utspridda mera i höst, så vi får väl ta det som det kommer.

Vi får hoppas på en ordentlig men snäll vinter...

Sen får ju snön en att tänka på jul... det är ju inte så långt till första advent.
Man ser mycket reklam som tangerar julen.
Ska man skicka julkort ännu i år, eller är det bäst att skicka hälsningar på något annat sätt?
Ett kort är ju nog bäst, mest personligt och direkt, men kan man lita på att det kommer fram?
Inga sociala medier går ju upp mot ett handskrivet julkort i postlådan. Så är det ju.
Om man inte ringer och önskar god jul förstås. Men telefon räknas väl knappast till sociala medier längre, eller...?

Jaja, vad världen har förändrats.
Men jag önskar er en god start på vintern... Kör försiktigt i halkan, kom ihåg att stressen för det mesta inte egentligen finns annanstans än i vårt huvud ibland som en irriterande tanke. Vart skulle vi behöva ha bråttom? Ha det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar