Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 10 oktober 2019

Potatisdags...

... innan snön lägger sig över hela landet och gör att allt plötsligt blir så kladdigt och vått.



Då är det inte lika roligt att ta upp potatisen ur landet.
Jag har nog testat det genom frostskorpa och under snö.
Men det är nog inget att rekommendera.

Om det är annars uppehåll och inte blåser alltför kallt, så är det för det mesta riktigt trevlig sysselsättning att kolla vad sorts knölar som finns därunder.
Om man inte har ett jätteland som genast ska tömmas.
För visst tar ryggen stryk. Men kanske det är nån liten muskel i alla fall som mår bättre av det där än när man sitter och knaprar på datorn...

Hmm, jag ska visst sluta knapra nu, och ta en liten rond med hulahularingen :)!
Nej, jag är väldigt dålig på det. Men höfterna får jobba, ryggen får jobba, armarna får jobba, benen får jobba och... kanske grannarna får sig ett gott skratt om de råkar ha kikare och kollar in mina tappra försök att få ringen att snurra fler än tre varv...

Jag ska lyckas... ;).

Ha det gott, och rör på er så där lagom, försiktigt om ni är styva, lite driftigare om ni är varma och uppmjukade... Ha det gott, jo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar