Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 11 oktober 2019

Den första snön är alltid speciell...

... men det kom väldigt lite för att vara snö, men ändå tydligt på vissa ställen.
Så vackert!


Det är lite vemodigt med hösten. Man vet att det blir mörkt och kallt, ruggigt och vått.
Men samtidigt så är det lika bra att få det överstökat då, så man får vänta på våren sen.

Allt har sin tid.

När ska man egentligen sätta ut snökäpparna längs vägen?
Javisst, ja, de brukar ju sätta ut dem på landsvägen också, då vet man ju när det är dags att sätta på egen väg. Så man ser var man ska ploga/skotta. 

Och är det nåt annat man borde tänka på innan snön täcker in allt?
Trädgårdsmöblerna är fortfarande där ute.
Har inte alls använt dem i sommar, jag gillar inte att sitta i stolar där ute, hellre på en sten, eller en plankbit, eller en stubbe eller nåt...
Men det är en sån fin höstblomma mitt på bordet, så jag vill inte förstöra det stillebenet som jag gläder mig åt varje dag. Och tar jag bort bordet finns det inget ställe att sätta blomman på...

Det finns nog en hel del borde.
Förutom att jag ju hade tänkt hinna rensa ordentligt nere vid bärbuskarna, där körsbärsträdets nya skott forsar fram ur marken... Men det är väl nog ett mångårigt projekt. Får ta nya tag till våren.

Ha det gott i höstrusket och vinterväntan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar