Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 14 oktober 2019

Balklänningens inspirationskälla...

 ... är den här orkidén utan vidare!



Har ingen aning vad den heter, men det är en med stora vita blommor.
Och när de hade blommat färdigt så föll de plötsligt ned på bordet, inte torkade och bruna, utan just så här skira och vita ännu.
Jag har en annan orkidé också med vita blommor, men den har en massa små vita blommor som då skulle passa som en utsmyckning på den här "balklänningen" så där lite diagonalt, små vita blommor vackert fallande över det långa skira balklänningstyget...

Vackert, visst!

Det var dagens reflektion över hur man ofta slänger bort det som ännu har sin charm, fast det är utblommat och gammalt...

Jag minns för flera år sen, när jag hade en kinaros, de var ju helt fantastiska de blommorna.
Men så tråkigt när de plötsligt föll på golvet fast de ännu hade fin färg.
Det var populärt med små vattenskålar som bordsprydnad då, så man kunde sätta en sån där blomma i en liten skål på bordet och njuta av den lite till.

Som när man köper nåt på loppis som egentligen redan tjänat sitt syfte på sitt första ställe, men som man kanske kan göra om till nåt annat, förlänger ännu livstiden en aning.
Mer om sånt lite senare när jag hunnit lite mer på mitt projekt som jag skaffade i lördags på ett loppis...

Ha en bra början på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar