Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 23 september 2019

Vinklad bild på kvistigt problem...

... men är det en klädnypa i förstoring eller...



De första frostnätterna kom.
Och med dem satte tankarna igång med vinterförberedelser.
Bra så. Bättre förbereda nu än när det första snöslasket täckt över allt där ute.
Men alltid lika överraskande.
Fick bära in lite ved.
Och starta upp täljstensspisen i andra änden av huset. Fungerade bra när jag satte bara papper till först och började försiktigt.
Köksspisen hade jag startat opp förra veckan. Där rökte det nog in innan det började fungera.
Vedpannan i källaren är också startad nu. Helt ok även om jag där hade lite svårt att minnas vilken spak som skulle ändras hur och vilken knapp som skulle tryckas in.
Än har jag inte cirkulation och värme som jag vill att det ska fungera, men så vet jag också att det finns nån termostat som reagerar på en givare nånstans utomhus på husväggen. Och den givaren ger ju order enligt hur det känns just på den väggen och inte hur vädret är på annat ställe på gården, så det kan ge lite fel impulser ibland.

Håhå jaja.
Det skall väl ordna sig småningom.
Tur att vintern inte börjar med minus 30 grader i alla fall.

Ha det gott, hoppas ni har varmt så där lagom... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar