Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 18 september 2019

Reklamfotografens misstag!


Jag behövde variera maten, potatis var basingrediensen, så i stället för potatismos...

... så blev det soppa på potatis, morot och paprika. Man tager vad man haver. Och sätter en buljongtärning med så blir det nog ätligt... :).

Jag gillar inte hoprörda maträtter, men ibland så...

Hur som helst, jag är uppfödd på potatismos med rågkrutonger, kom jag på när jag fixade till den här skålen. Potatismos som värms upp tillsammans med lite mjölk så det blir rätt tunn soppa, och så bryter man ett knäckebröd i bitar och lägger i. Det var mums då. Skulle säkert vara mums nu också.

Men den här gången var det lite tjockare soppa, men "krutongerna" var av samma rågiga kvalitet.
Ofta när man kollar in recept på soppa så står det sen: serveras med krutonger, vitlökskrutonger eller vanliga eller vad vet jag. Det låter så fint.
Men knäckebröd är i princip samma sak. Mera näringsinnehåll kanske än vanliga krutonger.

Men som reklambild skulle mitt foto definitivt inte duga.
Färgerna lockar inte alls, och det ser definitivt inte smakligt ut, tycker jag.
Det är en konst att fotografera maträtter så de ser goda ut.
Jag ska nog inte bli reklamfotograf, heller, när jag blir stor...

Ha det gott i det begynnande höstrusket! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar