Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 20 januari 2019

Vinterträdgård deluxe...

... tycker jag det är när jag går i favorithörnet.
Även om det är ca en halv meter snö och man inte ser var "blombänkarna" finns.
... men nånstans där uppe till vänster (bilden nedan), framför den där lilla björkspirean, eller var det princesspirea, så finns det ett litet början på vitsippor som, om man går tillräckligt många år bakåt, och med ett par mellanhänder, så härstammar de från mitt barndomshem...
Det blir intressant att se om rötterna har överlevt.
Och om blomman trivs så pass mycket att jag får se en eller två knoppar till våren...
Hoppas ja hittade rätt ställe. Då kan jag sitta där på bänken och njuta av de små vita blombladen...


... okej, det var först till våren.
Nu tar vi den här veckan som kommer, med sina tio, femton, tjugo grader...
Idag när vi satte oss i bilen vid stallet ca 3 km hemifrån visade bilen att det var 16 minusgrader, men när vi kom hem visade bilen 20 minusgrader...
Inne i köket har vi en "utomhustermometer" som visade bara 13 minusgrader.
Stora variationer.
Som det också är när vi är fyra timmar vid stallet i den här kylan.
Ibland får man så varmt att man tar av sig handskarna och märker hur fötterna bränner.
Sen kan man ha isklumpar till tår och stelfrusna fingrar emellan.
Och så igen har man gjort nåt och inte tänkt på hur kallt det är, och vips har man igen brännheta fingrar och tår... för att inte tala om kinderna när man sen kommit hem.
Friskt känns det som i alla fall :)!

Ha det gott i kylan, snart är det vår! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar