Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 20 januari 2019

Urtekrams lönnsirap på hemgjord fil...

... blev det som en sista "matbit" innan läggdags.

När jag var liten skulle det vara vanligt finsocker/strösocker på filen om man åt sånt.
Men nu sedan jag smakat lönnsirap går det inte med vanligt socker.
Har också använt vanlig sirap en gång, när lönnsirapen var slut, men vanlig sirap är ju så otroligt
trögflytande så det var ingen bra lösning...

Nåja,  matinlägg här på bloggen?
Nä,  men jag råkade ta en bild på det där fenomenet att jag aldrig bara ringlar sirapen rakt över utan det ska gå i små cirklar. En orsak är också det att om man  ringlar ut sirapen på rätt sätt så blir det ingen droppe kvar som torkar och smetar just i korken. Det verkar gå bäst att ringla i cirklar, då klottar det inte.

Verkligen hög nivå på det här skriveriet... not :)!

Önskar er en bra fortsättning på den kallaste delen av vintern.
I morgon blir det sisådär fyra timmar med hästar, om planeringen stämmer.
Så det är bara att hitta varma kläder då så man tål i minus 12 eller vad det nu kan vara i morgon...
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar