Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 30 december 2018

Dags att tacka för i år och Önska ett Gott Nytt 2019!

... men ännu ska vi njuta av julfärgerna lite grann...

... innan januarisolen börjar gnistra i snökristallerna och säga att nu är det dags att tänka på vita vidder och skare i stället för julgran och glitter...

Tiden går fort.

Julen gick fort.

Ännu njuter jag av julgranen, den kläddes ju först på julaftonen här, som vi brukade när jag var liten.
Då kläddes den väl nog på förmiddagen, men de senaste åren har granen fått sitt glitter och sina julprydnader till ord, toner och bild av Kalle Ankas alla julhistorier i tv.
Man kan ju de flesta julberättelserna i det där potpurriet, så man behöver inte se allt, hinner bra plocka i glittret och söka lämpliga grangrenar att hänga den virkade tomten eller den flera gånger limmade glitterbollen i, medan man kastar en blick på Ferdinand eller Askungen eller husvagnssemestern... :).

Jultraditioner...

Även om vi inte fick fram julkrubban i år, ingen började plocka fram delarna och röja en plats åt den, så går det inte att fira jul utan att ha med den innebörden i högtiden.

Ingen annan dag heller för den delen.
... går att leva utan extra kraft...

Jag kommer att titta på julglittret ett bra tag till.
Och sen nån gång efter tjugondagen, när jag kommer på att jag ska klä av granen, så kommer jag kanske att göra som jag gjort de senaste åren, göra det långsamt, eftertänksamt och med tacksamhet över vad som varit. Inte låta mig stressat av de många pynten som halvt vuxit sig fast i granen, utan försiktigt peta bort dem ur barren och barren ur dem, lägga dem i lådan och säga tack för i år, vi ses igen...

Sen är det dags för nya funderingar.
Bucketlistor och allt vad de hittat på...

Ha en skön mellandagstid!

1 kommentar:

  1. Här är också julen kvar till Knut, men då åker den ut. Tände adventsljusstaken i morse med orden: Alltid retar det någon!

    Blev lite att fundera på hur du tänker nu, då du nämnde bucketlistor (började också fundera på bukettlistor?), men det fick ju sin förklaring sen.... :)

    SvaraRadera