Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 13 november 2018

Ta en selfie uppåt taket...

 

... ger en rätt fin bakgrund märkte jag i stallet häromdagen.
Nej, jag brukar inte ta selfies, tro inte det...
... ibland brukar jag ta en bild för att kolla "frisyren" om jag inte har nån spegel till hands.
Men jag raderar alltid bilden direkt för selfies vill jag inte ha i telefonen.

Det som hände här i stallet var att jag skulle kolla ett meddelande på telefonen och såg lite dåligt var jag tryckte när jag skulle ta en bild på mina härligt skitiga stallsskor och skicka åt en vän. Så såg jag bara taket mitt i allt. Och märkte hur fantastiskt fint det egentligen var :). Med svalbo och allt :).

Jag gillar ju träfärgen. Träformer. Trämaterialet. Fin bild tycker jag. Och högt till tak kan man säga, en gammal rejäl fähusbyggnad-stallsbyggnad med åtminstone grunden från närmare hundra år tillbaka, vad vet jag...

På tal om trä. Har samlat på mig ett antal träföremål framför allt från missionsloppisar, lättare att förvara än porslin och glas... Nåja, de där träföremålen hade jag tänkt skulle passa nån gång att pryda med diverse målerier av något slag och sen ge bort, kanske tillbaka till nåt missionsloppis... om jag är nöjd med målerierna...

Vet inte när jag ska hinna med det målandet.
Har så många andra idéer i huvudet, påbörjade i "hyllan", och varje gång jag besöker ett missionsloppis är det åtminstone ett nytt hobbyprojekt som ploppar upp i huvudet...

Nåja, utgår ifrån att man mår bra också av att fantisera och planera.
Och så fick jag ju faktiskt den där ena julklappen klar så nåt "får jag fäädat" åtminstone :).

Ha en bra fortsättning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar