Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 21 november 2018

High five här också...

... eller fem färger högt uppe...


Jag skrev ju för några inlägg sedan om en höstblomma, ljung, eller Erika, eller vad de nu heter som man kan sätta i t.ex. balkonglådor på hösten.
Den jag hade bild på här (klick) hette ju High Five enligt texten på krukan.
Men himlen visade verkligen High Five härom dan, och också idag när jag kom hem från jobbet.

Det är så vackert så man borde stanna bilen på nån liten avfart och bara njuta, andas, räkna färgerna, fantisera om hur det skulle lyckas att måla en sån tavla...
... och så blir det kanske som min pappa sa när han tittade på en fin solnedgång: Ja, skulle man måla en sån tavla så skulle folk säga: sånt finns inte i verkligheten.
Så fina färger och otänkbara kombinationer kan det förekomma - och ändå så harmoniskt.

Nåja, det är den mörkaste månaden på året.
Tur att det finns High Five -dagar då :).
Ha det gott, snart blir det ljusare igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar