Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 19 november 2018

Garnstumpar blir bladverk...

... i ett rätt nytt inlägg på bloggen diagnos kreativ (länk här (klick): http://www.diagnoskreativ.se/diy/diy-fjadrar-av-trad/) och den fina bilden är hennes...

... och jag blir bara så inspirerad än en gång av hennes pysslande.
Vissa pysselbloggar blir man kanske trött av att se all energisk produktion, men den här är terapeutisk på nåt sätt, man tar vad man har eller råkat hitta nånstans och så gör man nåt... bara för att...

Det syns ovan på länken att hon kallar dem fjädrar.
Men jag ser det som blad, löv, och eftersom det är fråga om att använda upp restgarn så gick min tanke till ett helt träd fullt av löv i alla möjliga färger.
Hur man skulle fästa dem vet jag inte, kanske på ett stadigt tyg, säckväv kunde vara bra, eller nåt.

Vill man kan man förstås noga välja ut vilka färger som skulle användas och i vilken ordning, eller så fäster man dem bara huller om buller och ser hur det börjar se ut.

En väggrya skulle det säkert bli.

Jag måste bara dela med mig av den här blogglänken.
Hon har också länk i sitt inlägg till en youtubevideo som visar hur man gör de här bladen - fjädrarna.

Ha det gott i höstmörkret! Med eller utan garnstumpar :)...

2 kommentarer:

  1. Åhh, en väggrya med bladen på en juteväv skulle säkert bli superläckert! Tack snälla för dina fina ord! Du gjorde min dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, juteväv heter det kanske... eller så hittar man nåt annat passande tyg uppe på vinden :)...

      Radera