Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 12 oktober 2018

Delad (garn)glädje - dubbel (garn)glädje...


Hittade i min "hobbyhylla" ett nystan jag köpt nån gång i våras på rea.
Reflexgarn.
Och tog mig ännu en terapistund på trappan på väg till jobbet :).

(En annan sådan skrev jag om här.)

Jag har ett par år haft vristvärmare/korta benvärmare/dölja fula vristskorsskaft -värmare av svart reflexgarn. De har varit så praktiska när man går på stan och är dålig på att plocka fram reflex eller inte har så mycket annat reflexlysande på sig, har svart/grå jacka osv osv

Och det är heeelt fel att inte synas i trafiken.
Basta.

Så då är det skönt att veta att man har reflex runt vristerna, så nåt syns i alla fall när man springer över gatan mörka regn- och ruskvädersdagar.

Men allt man använder nöts.
Och de där gamla vristvärmarna har blivit både luddiga och suddiga och mindre lysande.
Så nu har jag delat ett nystan i två lika stora delar (delad reflex, dubbel reflex) och lagt opp en början på tjocktjocka stickor.

Jag har ju en del sticksömmar på gång nu sen tidigare, sommartröja, nättröja, strumpor, skarva-i-köpttröja, och så kanske ännu nåt jag inte just nu kommer ihåg. Konstigt då jag inte hittar mina stickor, inte är väl alla upptagna i nån halvfärdig sticksöm nånstans???

Men jo, jag har ju att göra, men de här reflexvärmarna är nog först på listan nu, för snart börjar jag använda varmare skor och till vristskorna vill jag ha de där varma sköna "skaften".
Och man blir ju nog bara så irriterad varje gång man blir överraskad av en fotgängare som inte syns.
Väldigt bra nog med det här reflexgodkännande modet.

Så se till att ni syns! Och kör försiktigt! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar