Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 16 september 2018

indisk fingerört

... svårt att se storleken på den här bilden...
Den är större än vanligt, den här blomman, men ändå inte mer än ca 2,5 cm i diameter.

De ser ju rätt skräpiga ut just nu. De flesta blommor, förutom höstastern då, förstås.
Men på de långa skräpiga blomstänglarna kommer mitt i allt en ny blomma i alla fall.
Kanske en enda, men oj, vad den lyser vackert! Och gläder en just där den råkar vara.

Den här plockade jag med mig i en bukett till gravgården häromdan.
Tillsammans med några gullbollar och nån blåklocka under äppelträden och så lite blåbärsris som familjens yngsta hittade i skogen bakom huset.

Det jag märkte nu flera dagar efter, så är den här lika lysande och fräsch som då jag satte dit den.
Och då har det ändå varit både hårt regn och stekande sol häremellan.
Så tacksam för blommor som håller.

Det behöver inte vara en hel bukett av dem.
En eller två bland grönt ris ger en så fin helhet.
Så där som det ska vara på hösten, när det mesta börjar bli murrigt, brunt och gammalt.

Små saker att glädjas åt, men ändå!
Ha en bra vecka framöver! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar