Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 20 augusti 2018

Sommaren som försvann...

... i ett konstigt dis, i gassande sol, i dallrande tropisk hetta, lika dimmigt och suddigt som bilden...

Jag säger bara det: Vilken tur att jag inte skaffade blommor till fönsterlådorna i sommar!

De hade aldrig klarat sig med min usla förmåga att vattna blommor.
Och vattenbristen som låg på lur ett par gånger gjorde ju att man inte ville använda vattnet till annat än det absolut nödvändigaste.
Dessutom hade knappast blommorna  klarat sig ändå i hettan, även om de hade fått vatten.

Bra att man kan njuta av gamla bilder :).

Skulle skicka en gratulation häromdan per telefon och gick runt i trädgården och sökte en vacker blomma att fota som bild. Jag fick söka rätt länge innan jag hittade nåt. Men sen såg jag till min förvåning en försommarblomma! En liten söt ljuslila akleja visade sina skira blomblad mitt i den råddiga blomrabatten! :) Det hade jag inte väntat mig, men kanske det rent av var en helt ny planta som i vanliga fall kanske inte skulle blommat förrän nästa sommar men som tack vare värmen i sommar hunnit lite längre än tänkt... vad vet jag.

Och så hittade jag också ett skuggigt hörn där en buske blomsterhallon visade några blommor, de är ju också skira och fina, mot de stora bastanta bladen.

Det finns om man söker.
Och om man inte bara siktar in sig på stort maffigt och prålande.
Även en liten blomma är vacker och kan ge glädje.

Ha det gott i den friska höstluften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar