Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 19 juli 2018

Regnar det eller regnar det...

... kan man fråga sig.
Nej, det regnar inte nu... har inte gjort det heller på ett tag, kanske sen den här bilden togs för ca en vecka sen...
Det blev så att hinken bredvid diskbänken kom fram igen.
Jag kunde inte låta vatten rinna bort till ingen nytta när allt är så torrt därute.
Eller rättare sagt, rinna bort innan det gjort nytta fler gånger än bara det lilla sköljandet eller sökandet efter kallt dricksvatten...
Jag hade en stor disk idag. Konstigt när det så snabbt blir så mycket att diska fast man försöker spara på bestick och koppar...
Diskvattnet, det varma med diskmedel i (som motarbetar fettklumpar) lät jag rinna ner i vasken. Tänkte att det gör nog mer nytta där än ute i blombänken.
Men sen lade jag på korken igen när jag skulle skölja disken.
Och det vattnet tog jag tillvara och vattnade några blommor därute...

Det blev en sån sommar i år.

Varmt som bara den.
Tretti grader flera dagar i sträck.
Och ingen vidare svalka på natten heller.

Hur länge orkar man?
Och tar det snabbt slut sen och blir höst genast, på allvar, bara för att klimatet växlar så snabbt från vecka till vecka, inga mjuka övergångar...

Nåja, vi får se.

Ha det gott, trots värmen, eller tack vare den, och ta det lugnt, väldigt lite av det vi har på to-do-listan är riktigt nödvändigt när det är så här varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar