Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 20 juli 2018

Blomma som ser torr ut...stjärnflocka...

... stjärnor i en stor flock... ser ni väl? :)

Linnés döttrar tyckte jag också att de hette på ett ställe när jag googlade...

Hur som helst, jag gillar dem, de ser rätt så torra ut, så man får dåligt samvete och undrar om de redan hunnit ta skada av torkan... och så blommar de ändå så vackert!

En annan stjärnblomma...
 
... stjärnöga, har kommit igen efter att blomvattnerskan glömt helt att vattna.
Den här bilden är från i våras, nu är där säkert femton fina blommor som envist lyser upp den annars så torra blomrabatten.
Och bredvid finns den lika fräscha rödklövern med ljusa kanter... som annars ser ut att blomma exakt som vanlig vitklöver, om jag inte helt sett fel.
Som en tredje blomma i planteringen finns en vit femöring.
Den är liten men är också full av små vita blommor.
Det är säkert någon av de där vattenhinkarna från bredvid köksbänken som har hjälpt den här planteringen att överleva torkan...
 
Så jag fortsätter samla vatten i köket, hälla ut det på nån lämplig plats i trädgården och känna mig ens en liten gnutta snäll mot blommorna som jag annars inte gör så mycket för.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar