Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 22 juni 2018

Violer till mor...

... är väl en annan gammal visa... Ja, jag fortsätter på temat "visor från förr"... nä, jag skämtar bara, det råkade nu bli så att förra inläggets holk (här - klick) också var en gammal låt från förr...

Men det blev "violer till mor" i huset, och oj, vad jag gillar de flerfärgade violerna, så vackra, mot den vackra stenen som far i huset tyckte passade mitt i blomrabatten.

Det behöver inte vara invecklat för att det ska vara vackert.
Jag tror det mera hänger på om man tar sig tid att titta, beundra, beskåda.
Lite det där cittaslow -tänket som jag också skrivit om nån gång (här - klick). Som egentligen är rätt mycket emot dagens melodi med ständig uppkoppling och "på många ställen samtidigt"-närvaron.

Det gäller att se och uppleva det som man är i för tillfället.
Vilket betyder att inte bara det positiva ska levas, utan även det negativa, jobbiga, ska genomlevas, upplevas, överlevas...
Men det ändrar ju hela tiden...

Som vädret denna midsommarafton.
Ibland regnar det så våldsamt så man nästan skulle behöva hörselskydd för allt smattrande på fönsterblecket.
Och så plötsligt blir det nästan tyst, och man undrar vad som hänt... jaha, det är bara blåsten som tar en paus och regnet som hämtar andan en stund, så det bara faller små droppar rakt ner på den mossiga gräsmattan - där hörs de inte...

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar