Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 6 april 2018

Vita snöblommor i väntan på vår...

... var vinterns avsked för denna gång, nu är det bara snöslask och regn och fjolårsgräs att glädjas åt tills nytt grönt börjar spira.

Och det går väl att hitta nåt vackert i alla årstider...

Det som göms i tö kommer upp i snö, vilket inte gör någon vacker syn alls, t.ex. halva trappborsten som gick sönder i en lite för våldsam snösväng kring jul börjar nu sticka upp sina spretiga gröna borst inne i den ännu nersnöade spireabusken bredvid trappan...

Men snön ska ju bort för att det ska bli sommar.
Och då får man räkna med vattenflöde också lite här och där.
Hoppas verkligen att det blir en snäll vår för alla som brukar drabbas av översvämningar... sånt är inte alls trevligt...

Folk börjar sätta upp bilder på sina frösådder som grönskar. Jag undrar om jag överhuvudtaget får nåt satt i kruka... roligt skulle det vara men kommer jag att hinna/minnas sköta det också? Annars är det ju ingen vits...

I den här åldern går det inte längre att satsa på allt som verkar intressant.
Inte åtminstone samtidigt, det finns inte ork och inte heller möjlighet att sätta ner så mycket tid.
Sen när jag blir pensionär kanske, för då har man väl all tid i världen... eller så inte...

Men så mycket som skulle vara kul!
Borde kanske testa att ta tag i en av de tokiga idéerna man får ibland, ta tag i den genast och genomföra ett "projekt" medan inspisen ligger på, inte vänta tills man får tid.
Som det här till exempel! :)

Det behöver inte vara så mycket för att pigga upp en tråkig "mitt-i-veckan"-dag!

Ha ett bra veckoslut! :) Våren rusar fram så det hörs nu: isklimparna rasslar i stuprännorna, regnet piskar på fönsterblecket och så hörde jag faktiskt nåt som var antingen tranor eller svanar igårkväll! Det ni, är väl bevis nog! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar