Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 15 april 2018

Vårens första mjukglass med vinterjackan på...

 ... blev det senaste vecka. Och det är nog första gången jag har ätit mjukglass med vinterjackan på och så mycket snö runtom. Men som ni märker var det gott, jag hann inte tänka på att fotografera den förrän den nästan var slut :).

Det är en sån där säsongsglassbil som parkerar sig över sommaren längs en lite större väg och jag brukar inte ofta köra den vägen, men det råkade så att jag var lite råddig i huvudet och valde fel väg, och så mindes jag att nån sagt att glasskiosken hade öppnat för sommaren och det var ju ett gott skäl att köra därvia då för att testa om det var gott...

Till saken hör att jag har tre möjligheter, tre vägar att välja på, när jag ska hem från jobbet. Och den här tiden på året när grusvägarna kan vara rejäla utmaningar så brukar man välja den väg som man har hört är minst lervälling för dagen.

En annan sak som var lite komiskt den här dagen var, att på morgonen när jag körde till stan där jag jobbar så tog jag en sväng via matbutiken efter en matportion att värma på jobbet, och sen när jag skulle från butiken till jobbet, så körde jag så i egna tankar så efter ca en kilometer märkte jag att jag var på väg hem igen, klockan 9 på morgonen :)!

Snacka om att vara vårtrött eller fått värmeslag (redan) eller nåt.
Så visst behövde jag en mjukglass för att få ordning på hjärncellerna :).

Och nu ser jag på termometern på väggen att det är nästan 18 plusgrader i skuggan och jag som just kom in och har gått i snödrivorna till knäna... Besynnerlig kombination!

Ha det gott i vårvärmen! :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar