Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 18 april 2018

Triangeldrama...

... är det nog när våren är på antågande och vintern är lite onödigt envis.

En annan text som flög genom mitt huvud när jag höll på med mitt räfsande vid snögränsen:
Lindens fjolårslöv ligger som ett pansar över den uppvaknande grönskan, pressad av frostiga världens vackert vita kyla...

Pansaret, de stora våta lindlöven i tjockt lager, spricker sakta sönder när man tar några tag med räfsan över dem, och under finns spirande grönska, knappt synlig men redo för en ny sommar.

I morgon kan jag se hur många centimeter våren har kommit närmare under nattens mörka timmar. Jag gissar på ca en halv meter, eftersom det nog kommer att vara plusgrader hela natten...

Som sagt, det gäller att ha ögon och öron öppna nu, för det går snabbt framåt...
Därför får sticksömmarna vila ett tag, det är ju inte så varmt att jag kan sitta ute och sticka än...

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar