Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 13 mars 2018

Visst ska våren komma!

... det är väl det vi väntar på nu.
Enligt vilka inlägg som folk har hittat när de googlat och råkat trycka på inlägg från min blogg.
Det är nävor och frön och små sticklingar och sånt... vi ställer nog in oss på vår och grönska.

Bilden ovanför är otaliga år gammal.
Men jag tycker den förmedlar just den där härliga tiden, då bara små skuggplatser påminner om att det varit vinter.
Tänk att få galoppera uppför den där sluttningen, låta hästen fröjda sig, frusta, och sen där uppe får han långa tyglar, får skritta lugnt, men energiskt, med lyft huvud och vidgade näsborrar som tar in alla dofter som finns på våren, som man saknat hela vintern, och så i nån liten solig glänta stannar vi och bara tar in värmen från solstrålarna, eftersom det fortfarande bara är knappt 10 grader i skuggan.

Och det ska sägas genast: jag längtar inte till södern :).
Vintern är bra.
Och den här vintern har ju varit rejäl.
Som en vinter ska vara, med ordentligt med snö, kyla i ordentlig men inte oöverkomlig dos.

Men nu får våren komma.

Och man märker när man kör förbi nån hästhage en solig dag hur hästarna vänder sidan till solen för att så stor del av kroppen som möjligt ska få ta in värmen.
Ah, vad det känns bra i leder och muskler!

Vi ska hoppas på en bra vår.
Och ni ska ha en bra fortsättning på veckan!
Vi återkommer :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar