Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 5 mars 2018

Tuschteckningen blev en mugg!

 
... och vem ska jag ge den åt? Ingen! Den är min!
 
Ett minne av en otroligt detaljerad och överraskande tuschteckning i stort format som familjens yngsta förärade mig som födelsedagspresent.
Nu är fotot dåligt, jag vet. Det syns inte alla små detaljer i det svarta mönstret, men ni ser principen.
 
Det var alltså en enorm tuschteckning från början. 
Hur ska man spara en sån?
Det gick inte att rama in och sätta på väggen.
Men jag ville ju göra nåt av det, se den fina bilden ofta!
 
Det är här företag som easytryck.se som denna text är skriven med kommer in i bilden.
Easytryck, lätt att trycka...
Jag kände inte till det här företaget då, och jag skulle ju ha bara ett exemplar av trycket, men just nåt sånt var jag ute efter då.
 
Sagt och gjort, jag tänkte en t-tröja med trycket skulle vara perfekt!
Men på nåt sätt hade bilden en lite knepig form så då passade det mycket bättre med en rejäl mugg som kan användas till mycket annat också än att dricka kaffe ur!
Jag är helnöjd med min mugg :)!
 
När jag nu gick in på nämnda företags hemsida började idéer skramla omkring i mitt huvud.
När man går i nån mässhall bland alla olika företag som marknadsför sig kan man ju ofta plocka med sig en tygpåse eller reklampennor med deras logo på. Men sen finns det ju olika kulturella jippon också där det kan vara kul att dela ut kanske just en t-shirt med jippots logo eller en annan helt unik design. Kanske en total överraskning?!
 
Men som det stod på företagets designsida där de ger goda råd: det kan vara en väldigt bra idé man har, men utformningen kanske inte är så enkel, då kan det vara bra med råd från ett proffs.
 
Jag har många gånger i olika skeden av mitt liv lekt med tanken att "öppna eget", och då kommer det ju in det där med reklam, marknadsföring, mässor, synas. Då och då har idéer ploppat opp i huvudet hur man skulle kunna göra, vilka produkter som skulle fungera som reklamgrej, och utformning och allt sånt.
 
Nu blev det ju inget eget företag. Än åtminstone :).
Men också såna som annars är försäljare av en viss produktgrupp kan ha nytta av, eller varför inte bara ha roligt med, att trycka opp nån trevlig produkt att dela med sig av, som påminner folk om det man säljer, eller varför inte idéellt: en sak man brinner för?!
 
Ett litet event  i samband med en mässa där man berättar om sin idé och samtidigt delar ut "goodiebag"ar med nåt passande innehåll...
Måste faktiskt erkänna att jag i min fantasi ser mig själv packandes sisådär 300 goodiebags med lite smått och gott. Allt med trevligt tryck, inte påfluget "köp vår produkt, den är bäst" utan nåt trevligt, snällt, som får folk på bra humör, eller som får folk att le lite mitt i vinterkylan... och så delar jag ut dem till höger och vänster och myser när jag ser hur trycket på produkterna får folk att diskutera, le, fundera, nicka instämmande...
 
Borde jag byta bransch? :)!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar