Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 10 mars 2018

Konsten att återanvända...


... allt möjligt... till att göra nåt nytt, nåt annat, kanske inte så nyttigt alltid, men materialets livstid förlängs en aning...
 
Och som jag skrev i förra inlägget, istället för att gömma undan en fin teckning i nån låda så tryckte jag upp illustrationen på en mugg som jag kan dricka kaffe ur, men som jag för närvarande har mina favoritpennor och också favoritstickor... och en ny tandborste... :)... kort sagt: en mugg som står främst på mitt bord och vars innehåll byts ut rätt ofta...
 
Återanvända reklamblad, flingpaket osv har jag också försökt mig på... till papper... :)... det var jättekul när jag hade ett par timmar ledigt och plockade fram alla grejor... bra musik... och ja, kort sagt kul :). 
Sen var det ju nya gångmattor jag skaffade till huset. Metervara. Så jag klippte till lämpliga längder själv och så skulle ju ändarna knytas och i det jobbet ingick att dra bort lite av det vävda för att färgerna skulle bli någorlunda lika i båda ändarna.
Vad gör man med resten?

Jo, det räckte precis till en sån här väska.
Det var ju en blandmatta med både plastväft och trasväft.
Så då stickade jag med jättetjocka stickor och så blev det som det blev :).
En sommarväska. Av sommarmattsväft.

Och så var det reklamkassetten från sisådär 70-80-talet som jag hittade när jag plockade undan gamla grejor. En reklamkassett som ju inte var så lång, men den räckte precis till en hatt till Bratzdockan och det röda bandet är ju den sista delen av kassettbandet som inte innehåller nåt ljud... Ja, ni måste nog ha rätt många år på nacken för att förstå vad jag pratar om... :) 
 
Men det jag egentligen skulle nämna om när det gäller återanvändning är den här bloggen som jag tycker har så fantastiska idéer om återanvändning och som annars också har så trevliga funderingar...
Ta en titt, dra på mun, inspireras och bli glad over skaparglädjen... :)
 
Ha det gott, om ni som jag kollar in svenska melodifestivalen eller om ni gör nåt helt annat :)!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar