Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 25 februari 2018

Visst ska våren komma...

... måste man ju tro när yuccapalmen skjuter skott :)!

Men det kan också bero på att den inte mår så bra då katterna håller på att vässa klorna på stammen ibland och river sönder bladen som hänger ner mot golvet och så är jag dålig på att vattna den fast den är så nära ett hett värmeelement så den borde få extra mycket vatten... torra blad hänger också ner mot golvet, och de frasar så ljuvligt i kattöron när katterna tassar till dem.

Jag har sett katterna eller åtminstone en av dem som direkt när hon kommit in från "minus-20-grader-ute-hela-natten" gått fram till yuccapalmen och börjat leka med de torra bladen, mest för att där är varmt bredvid och så för att få upp värmen snabbare själv innan hon börjar äta.
Eller vad vet jag, det är vad jag tolkar in...

Hur som helst, våren är nog på kommande, vintern vet bara inte om det än ;).

Håll ut tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar