Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 18 februari 2018

Blåsa ut bläckplumpar till stora träd...

... skulle jag väl inte klara av mer utan att bli yr i bollen...
... men visst kunde det bli fint om man lite planerade vart man blåste.
Det är ju stor skillnad varifrån vinden blåser...

En sak som man inte drog nytta av på lågstadiets teckningstimme/konsttimme när det gäller att blåsa ut bläckplumpar/vattenfärgsplumpar: Sugrör! :)
På porslinskursen var det rätt vanligt att använda ett sugrör om man ville blåsa ut lite "naturliga" kvistar på ett träd eller annars få ett kvistigt mönster.
Och då blev man inte lika yr, behövde inte blåsa lika våldsamt för att få det att bli nåt.
Det var också lättare att styra "vinden".

Nu när jag skriver om det här blir jag nästan lite lockad att testa igen med lite målfärg...
Men med tanke på att jag var snurrig i bollen redan i morse när jag hämtade dagstidningen, utan att ha blåst ut färgplumpar, så ska jag kanske avhålla mig från blåsande idag... vinglar tillräckligt ändå.

Drog nytta av kunskapen från ridandet för att få lite mer stadga i kroppen: Tänkte ner viktcentrat från huvud och axlar till höft och mage och lät jordens dragningskraft jobba mig stadigt neråt...
Oj, vad det låter konstigt :).
Men så tänker jag om jag känner mig vinglig i sadeln, och så ska man helst koppla bort överkroppen från resten så att den kan röra sig fritt åt alla håll medan nedre delen sitter stadigt...

Borde nog komma mig upp i sadeln nu tror jag, alltför länge sen senast...

Njut av vintern nu, för snart är våren här, hästens päls blev riktigt varm på solsidan senast vid stallet, märktes så bra att han njöt av värmen :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar