Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 8 januari 2018

Trettondagsväder...

... var det igår.
Gnistrande vackert. Sol och vitt. Minusgrader sådär lagom. Och snö att plumsa i...

Bättre vinterväder får man leta efter :).

Hade man bara haft lite bättre kondis och inte den här förkylningen i kroppen hade det nog gått bra.

Men det blev tungt i den 40 cm djupa snön. Och så går man fel, sådär tungt framåtlutat. Så benen tar stryk. Lite som när läkare ojar sig över dagens ungdom som går med framåttippat huvud hela tiden och näsan i telefonen - nackmusklerna tar stryk.
Mina ben klarar inte heller riktigt bra av att bära hela kroppens tyngd på de främre benmusklerna...

Det gäller att tänka på hur man går.
Bara jag rätade på mig lite så tyngden föll rakt ner över ben och fötter så gick det bättre.
Det gäller att utnyttja jordens dragningskraft så man orkar bättre... eller?
Men jag orkade inte gå så länge eftersom jag inte heller har mag- och ryggmuskler i bra kondis.

Nu var det inte tänkt att det här inlägget skulle bli en klagovisa.
Och inte heller ett motionsprogram.
Bilden är ju ljus och fin och positiv.
Det ville jag ta fasta på.

Så då blir det att plocka ner ljusstakarna snart, en vecka till tjugondag Knut, och sikta in sig på... ja, vaddå? Målet har jag inte ännu färdigt :). Jag rev just lite mer lakanstyg i remsor att virka av, och de svarta trasorna jag behöver har jag inte hittat tillräckligt av än. Fast jag vet nog att de finns på vinden.
Och så var det vitt vitt till sist.
Men det är ju så när man virkar runt runt, att det blir bara längre och längre varv att virka, som tar längre och längre att komma till ända på... Ska jag orka få det färdigt? Målet hägrar :).

Dagens mål: mat åt kaninen, lite rens i kylskåpet, jobb några timmar och sen... kanske ett blått varv till på målet :).

Njut av vintervädret ni som har det och kan det! Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar