Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 13 januari 2018

Photoshop är bara luras... det blir nåt helt annat...

... eller nu luras jag också, jag har ingen photoshop, men en vanlig enkel redigeringsfunktion räcker till... att förvandla en bild till en helt annan...
Alltså en bit av fin snöskare, formad som en julgran,
upplyft mot ett fönster som speglar skogen nedanför gårdsplanen...
... blir nåt halvt kusligt när man fifflat lite med highlights och ljus och kontraster och jag vet inte vad...

Har man för lite att göra när man börjar med sånt här?
Kanske bara leklust mitt i allt...

Eller när man går igenom och testar cirka tretti gamla tuschpennor om de fungerar, hur mycket de fungerar och om de eventuellt är nåt att spara...

... och om de inte är nåt att spara för målandets och ritandets skull, kan man använda dem till nåt annat?

Tjugondag knut idag, tror jag, men julegranen vår, den är så fin i år, den glänser utav guld och glitter, och jag hade inte humör att tömma den och slänga ut den... än.

Kanske nån gång i veckan som kommer?

2 kommentarer:

  1. Stefan Demert hade visst en visa om lurandet: meteorologen är en luring osv.

    Men tuschpennor måste man prova om man ska veta om de fungerar eller ej, onödigt att spara på såna som inte fungerar. Men vad man ska använda dem till sen, är ju sen en annan fråga. Kan väl inte sticka eller virka av dem....?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... och hur mycket ska de fungera för att man ännu ska spara dem? Några bokstäver innan de "fade-ar away"? Och jo, korkarna kunde man sy ihop till en färggrann platta, men vad kan man göra med den? av plast så de tål ju ingen het kastrull heller... mycket att fundera på :)...

      Radera